خرید صرافی FTX توسط بایننس، تاثیری در قیمت FTT نداشته است

پس از آن که خبرگزاری Coindesk در دوم نوامبر اعلام کرد صرافی FTX و شرکت Alameda Research با مدیریت سم بنکمن فراید، با بحران نقدینگی روبه‌رو هستند، بایننس اعلام کرد از پروژه LUNA عبرت گرفته است و قصد دارد توکن‌های FTT خود را در بازار آزاد رمز ارزها به فروش برساند.

این اخبار، ارزش FTT را با افت شدیدی روبه‌رو کرد. صرافی FTX نیز به‌دنبال فشار فروش اعمالی، امکان برداشت از این صرافی را به تعلیق درآورد. این تصمیم در شرایطی اتفاق افتاد که کاهش قیمت توکن FTT همچنان ادامه‌دار بود. با این حال، چانگ پنگ ژائو (CZ)، مدیرعامل بایننس، در حساب توییتری خود اعلام کرد صرافی FTX را خریداری خواهد کرد. تصمیمی که به نظر می‌رسید هر دو صرافی در یک هفته اخیر بر سر انجام آن مذاکراتی داشته‌اند.

در ابتدای هفته، صرافی FTX حدودا 32 میلیارد دلار ارزش داشت. بایننس نیز بزرگ‌ترین صرافی از نظر حجم معامله شناخته می‌شود. حال، توییت CZ خبر از اعمال توافق میان دو صرافی و امضای یک قرارداد بدون الزام قانونی برای صرافی بایننس می‌دهد. اگرچه بخش‌های مالی این قرارداد هنوز علنی نشده‌اند، اما به نظر می‌رسد پلتفرم آمریکایی صرافی FTX تحت‌عنوان FTX.US در این توافقنامه وجود نخواهد داشت.

 

 

این اقدامات کل بازار رمز ارزها را تحت‌الشعاع قرار داده است. اگرچه داده‌های درون شبکه‌ای نشان می‌داد بایننس با وجود تهدیدات و توییت‌های مکرر، هنوز فروش توکن‌های FTT خود را آغاز نکرده است، اما همین موارد باعث شد تا ارزش FTT طی 24 ساعت گذشته بیش از 80% سقوط داشته باشد. البته به‌گزارش یکی خبرنگاران معروف این حوزه، 1.9 میلیون FTT به صرافی FTX انتقال داده شده است، اما بایننس در همین رابطه اعلام کرد این توکن‌ها ارتباطی با دارایی‌های بایننس نداشته و از فروش بایننس به دست نیامده‌اند.

در همین اثنا، قیمت SOL نیز پس از افت 25 درصدی، در محدوده 24 دلار معامله می‌شود. قیمت بیت‌کوین نیز در صرافی Bitstamp به 17.114 دلار، کمترین مقدار در 23 ماه گذشته، رسید. اگرچه این پرچمدار توانست پس از مدتی به 18.400 دلار برسد، اما باز هم قیمت آن نسبت به روز گذشته 12% کاهش یافته است.

تمامی این موارد، در میزان دارایی خالص سم بنکمن فراید نیز تاثیرگذار بوده است. به‌گزارش Bloomberg، دارایی خالص او در 8 نوامبر 15.6 میلیارد دلار بوده است؛ اما در حال حاضر به 1 میلیارد دلار کاهش یافته است. به‌گفته این خبرگزاری، این بزرگ‌ترین ریزش ارزش دارایی است که میان میلیاردرها شاهد بوده‌ایم.

برگرفته از http://cwg.li/kk5Z9

آخرین اخبار