پس از فروپاشی صرافی FTX، مدیران شرکت‌های فعال در این حوزه، خواستار اعمال قانون شدند

مدیرعامل‌های شرکت‌های بزرگی همچون Coinbase (COIN)، Ripple و Circle اعلام کردند علت فروپاشی و مشکلات بیشتر پلتفرم‌های معاملاتی در ایالات متحده را عدم‌وجود چارچوب مناسب و شفاف برای نظارت در این حوزه می‌دانند. آن‌ها بر این باوند که عدم‌قانون‌مندی، دلیل مشکلات حال حاضر FTX بوده است.

پیش‌تر سناتور الیزابت وارن در رابطه با مشکلات صرافی FTX توییت‌هایی منتشر کرده بود. برایان آرمسترانگ، مدیرعامل Coinbase، در پاسخ به او گفت صرافی FTX در ایالات متحده آمریکا ثبت نشده است. او، عدم‌وجود شفافیت در قوانین کمیسیون بورس و اوراق آمریکا را دلیل ایجاد و تاسیس پلتفرم‌های معامه‌گری در خارج از خاک آمریکا می‌داند.

 

فروپاشی صرافی FTX

 

در همین رابطه، برد گارلینگهاوس، مدیرعامل ریپل، نیز ساختار قانونی سنگاپور در حوزه رمز ارزها را یک مثال خوب و مناسب برای الگوبرداری عنوان کرد. برد گارلینگهاوس عنوان کرد برای حفاظت از مشتریان و کاربران، نیاز به یک دستورالعمل برای شرکت‌های فعال وجود دارد. با این کار اعتماد و شفافیت به این بازار اضافه شده و خطرات کمتری افراد را تهدید خواهد کرد. او اعتقاد دارد عدم‌وجود این دستورالعمل، دلیل تاسیس این پلتفرم‌ها خارج از خاک آمریکاست تا به‌نوعی از قوانین و مالیات در این کشور معاف شوند.

به‌گفته او، می‌توان سنگاپور و قوانین این کشور را مورد بررسی قرار داد. در سنگاپور مجوز برای فعالیت وجود دارد، انواع توکن‌ها دسته‌بندی شده‌اند و ... .. به همین منظور، قادر به قانون‌مندسازی این فضا در کشور خود شده‌اند. آن‌ها دارایی‌های دیجیتال «خوب» را برای خود تعریف کرده‌اند و همچنین می‌دانند چه توکن‌هایی اوراق بهادار نیستند.

جرمی آلایر، مدیرعامل Circle، با تایید صحبت‌های دو مدیر قبلی، عنوان کرد فقدان وجود یک چارچوب نظارتی مناسب، باعث شده تا کاربران به پلتفرم‌های معاملاتی خارج از آمریکا روی آورند.

برگرفته از http://cwg.li/3pazl

آخرین اخبار