داستان سقوط صرافی‌ها، عرضه بیت‌کوین‌های جعلی و تاثیر آن‌ها در بازار رمز ارزها

یکی از مهم‌ترین عواملی که بیت‌کوین را از ارز فیات و دیگر رمز ارزها جدا می‌سازد، محدودیت در میزان عرضه این دارایی است. همان طور که می‌دانید، 21 میلیون بیت‌کوین در چرخه انتشار خواهد یافت که داده‌های امروزی نشان می‌دهد سقوط صرافی‌های متعدد در یک دهه گذشته، باعث شده تا حداقل 5.7% (تقریبا 1.2 میلیون بیت‌کوین) از 21 میلیون بیت‌کوین قابل‌عرضه، برای همیشه از چرخه خارج شود.

عدم‌وجود شفافیت در اثبات ذخایر صرافی‌ها، اصلی‌ترین علت فروپاشی ناگهانی این موسسات تا به امروز بوده است. علت سقوط صرافی FTX و امپراتوری سم بنکمن فراید نیز همین مسئله عنوان می‌شود. حال با ارزیابی اطلاعات از زمان پیدایش رمز ارزها تا به امروز، متوجه خواهیم شد که سقوط 14 صرافی رمز ارز طی یک دهه گذشته، عامل از دسترس خارج شدن 1.195 میلیون بیت‌کوین شده است. این میزان، 6.3% از 19.2 میلیون بیت‌کوینی که اکنون در چرخه قرار دارد را شامل می‌شود.

 

داستان سقوط صرافی‌ها

 

این بررسی، به درخواست جیمسون لوپ، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت CasaHODL، انجام گرفته و بر اساس نتایج به دست آمده، بیشترین میزان بیت‌کوینی که از دسترسی خارج شده، مربوط به سقوط صرافی Mt. Gox است.

کم شدن تعداد بیت‌کوین‌های در چرخه، با ارزش آن‌ها ارتباط مستقیمی دارد. با این حال، اکنون حداقل 80 دارایی، از نام بیت‌کوین استفاده می‌کنند. این بدین معناست که عرضه بیت‌کوین جعلی، رو به افزایش است و این اکوسیستم را تهدید می‌کند. به همین دلیل، استفاده از بیت‌کوین‌های جعلی، اقدامی در جهت مقابله با تورم و حفظ ارزش دارایی‌ها محسوب نمی‌شود.

ازاین‌رو، سرمایه‌گذارانی که بیت‌کوین جعلی خریداری می‌کنند، بر روند افزایش قیمت بیت‌کوین اصلی، تاثیر منفی خواهند گذاشت.

برگرفته از https://cointelegraph.com

آخرین اخبار