هک صرافی FTX و خروج 600 میلیون دلار رمز ارز از کیف پول‌های آن

پس از آن که FTX در روز جمعه رسما و به‌صورت داوطلبانه اعلام ورشکستگی کرد، بیش از 600 میلیون دلار رمز ارز از کیف پول‌های متعلق به این صرافی خارج شد و تاکنون مسئولین این پلتفرم هیچ توضیحی راجع به این اتفاق ارائه نکرده‌اند.

پس از این اتفاق، FTX در کانال رسمی تلگرام خود، هک این صرافی را تایید کرد و نوشت که کاربران هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های مرتبط با این صرافی را دانلود نکنند و علاوه بر آن، در صورتی که پیش‌تر از آن‌ها استفاده می‌کرده‌اند، نه‌تنها این اپلیکیشن‌ها را به‌روزرسانی نکنند، بلکه در چارچوب مشخص شده از سمت این صرافی، اقدام به حذف آن‌ها نمایند.

آن‌ها در این بیانیه اعلام کردند: «FTX هک شده است. اپلیکیشن‌های مرتبط با این صرافی از امروز به بعد بدافزار بوده و باید حذف شوند. امکان چت در گروه تلگرام همچنان برقرار است. اما به‌هیچ‌عنوان وارد سایت صرافی FTX نشوید؛ زیرا احتمال دانلود تروجان وجود خواهد داشت.»

 

 

داده‌های درون شبکه نیز نشان می‌دهد توکن‌های مختلفی همچون اتریوم، سولانا و بایننس اسمارت‌چین از کیف پول‌های رسمی این صرافی خارج شده و وارد صرافی‌های غیرمتمرکزی چون 1inch شده است. رایان میلر، مشاور حقوقی FTX، در توییتی عنوان کرده بود شاهد اقدامات غیرعادی در کیف پول‌های این صرافی است که با ثابت ماندن موجودی حساب‌های مختلف FTX در صرافی‌های دیگر ارتباط دارد. اگرچه، انتقالات رمز ارز اعلامی، رسما متعلق به مدیر این صرافی نیست، اما دقیقا زمانی انجام شدند که این صرافی اعلام ورشکستگی کرده بود.

در همین زمان، برخی از کاربران و هولدرهای کیف پول FTX اعلام کردند موجودی حساب آن‌ها در هر دو پلتفرم FTX.com و FTX US خالی شده که این امر، خرابی API این صرافی را ثابت می‌کند. شب گذشته نیز عده دیگری از کاربران در تلاش برای دسترسی به حساب خود، در پورتال ورود به این صرافی، با خطای 503 روبه‌رو شدند. این خطا زمانی اتفاق می‌افتد که سایت برای تعمیرات از دسترس خارج شده باشد یا امکان دسترسی به آن‌ها وجود نداشته باشد.

برگرفته از http://cwg.li/2A7bd

آخرین اخبار