آیا روند نزولی بازار رمز ارزها به پایان رسیده است؟

بر اساس داده‌های موسسه تحلیلی IntoTheBlock، شاخص‌های آن‌چین نشان می‌دهد روند نزولی بازار رمز ارزها رو به اتمام است.

لوکاس اتومورو، سرپرست بخش تحقیقات این موسسه، طی بررسی اخیر تیم او در IntoTheBlock، اعلام کرد موقعیت فعلی که بیش از نیمی از هولدرهای بیت‌کوین در آن قرار گرفته‌اند، باعث ازبین‌رفتن پول این دسته از سرمایه‌گذاران و ورود آن‌ها به محدوده زیان‌ده می‌شود. اتفاقی که برای نخستین بار از مارچ سال 2020 شاهد وقوع آن هستیم. از طرف دیگر، بر اساس ارزیابی‌های انجام‌شده، در بازار نزولی سال 2015، حداکثر 62% از سرمایه‌گذاران بیت‌کوین در چنین شرایطی قرار گرفته بودند و این میزان در بازار نزولی 2018، در حدود 55% عنوان شده بود.

به‌گفته او، تقریبا شش ماه زمان برد تا در سال 2015 معامله‌گران به سودآوری برسند و این زمان در سال 2018، تنها سه ماه بوده است. به همین منظور، آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که چرخه بازارهای نزولی از منظر زمانی، در حال کوچک‌تر شدن است. کوچک‌تر شدن چرخه‌ها نیز در نهایت باعث می‌شود تا از تعداد سرمایه‌گذارانی که با گذشت زمان وارد محدوده زیان‌ده می‌شوند، کم شود. تمامی این موارد نشان می‌دهد که به کف قیمتی بالقوه و موردنظر کارشناسان نزدیک‌تر شده‌ایم.

 

پایان روند نزولی بازار رمز ارزها

 

لوکاس اتومورو در بخش دیگر بیانیه خود اعلام کرده است با نوسان بیشتر قیمت‌ها و کاهش ارزش بیت‌کوین، تقاضا برای خرید این رمز ارز افزایش پیدا کرده است. آمار کنونی نیز حاکی از آن است که تعداد آدرس‌هایی که بیش از یک سال این دارایی دیجیتال را در خود نگهداری کرده‌اند، به‌شدت افزایش پیدا کرده است.

او بر این باور است افزایش تقاضا در نهایت منجر به ایجاد کف قیمتی برای بیت‌کوین خواهد شد. اگرچه این روند به‌آرامی شکل می‌گیرد، اما انتظار چنین نتیجه‌ای از آن خواهیم داشت؛ چراکه خریداران پیشین، پس از رسیدن ارزش بیت‌کوین به سطوح اوج قیمتی (ATH) جدید، شروع به فروش بیت‌کوین‌ها به سرمایه‌گذاران تازه‌وارد می‌کنند.

از سوی دیگر، در هفته گذشته، بیش از 3 میلیارد دلار بیت‌کوین و اتریوم از صرافی‌های متمرکز خارج شده‌اند. تحلیل‌های درون‌شبکه‌ای از شرایط پیش‌رو نشان می‌دهند این امر می‌تواند بیانگر عدم‌اعتماد به پلتفرم‌های متمرکز و وارد شدن به فاز انباشت باشد.

برگرفته از dailyhodl.com

آخرین اخبار