ایجاد یک فاز جدید در نقشه راه اتریوم به نام The Scourge

ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، مرحله جدیدی را به نقشه راه فنی اتریوم اضافه کرده است. مرحله‌ای که با هدف ارتقا قابلیت سانسورناپذیری این شبکه بنا شده و اتریوم را غیرمتمرکزتر از قبل می‌سازد. او، 5 نوامبر در حساب رسمی توییتر خود اعلام کرد نقشه راه فنی پیشین، در حال حاضر تغییر کرده و شش مرحله‌ای شده است. مرحله جدید، The Scourge نام خواهد داشت.

اتریوم در 15 سپتامبر الگوریتم اجماع خود را به PoS انتقال داد و در حال حاضر در فاز The Surge از نقشه راه شش مرحله‌ای خود به سر می‌برد. فازی که بر سرعت پردازش تراکنش متمرکز است و در نظر دارد با استفاده از راهکار مقیاس‌پذیری rollups، پردازش تعداد تراکنش در ثانیه را به 100 هزار عدد برساند.

 

فاز جدید در نقشه راه اتریوم

 

با اضافه شدن مرحله جدید The Scourge، نقشه راه این شبکه به‌روزرسانی شده و این فاز، به‌عنوان سومین مرحله بعد از Surge شناخته خواهد شد. پس از The Scourge نیز سه فاز دیگر The Verge، The Purge و The Splurge اعمال خواهند شد.

بر اساس نقشه راه اتریوم، شبکه در این مرحله جدید در نظر دارد اضافه شدن تراکنش‌های جدید به بلاک‌چین در یک حالت خنثی قابل‌اعتماد و با امنیت بالا صورت بگیرد و از مواردی همچون متمرکز شدن شبکه و خطرات پروتکل به‌دلیل استفاده از MEV جلوگیری شود.

ویتالیک بوترین بر این باور است ماینرهای اتریوم به تغییر تراکنش‌های شبکه برای رسیدن به منافع مورد نظر خود شهرت دارند. به همین دلیل، لایه اجماع را قابل‌اعتمادتر و خنثی خواهد ساخت تا احتمال بروز این موارد به حداقل برسد.

برگرفته از http://cwg.li/xpQwo

آخرین اخبار